Publikationer
Konferensbidrag (sida 1 av 4)
- Hietanen, M. (2024). A Century of Neo-Aristotelian Rhetorical Criticism : Dried-Out Bones or Forever Young?.
- Hietanen, M. (2024). Criteria for Evaluating Classical Rhetorical Argumentation.
- Hietanen, M. (2023). Towards an authentic argumentation literacy test.
- Bruhn, T., Farjam, M., Gustafsson, N., Dutceac Segesten, A. & Topp, E. A. (2022). Political polarization in the news: the Swedish media discourse, 2010-2021.
- Hietanen, M. (2022). Assessing and Teaching Argumentation Literacy in Tertiary Education.
- Hietanen, M. (2022). Forget the Toulmin-Scheme, Remember the Epicheireme!.
- Hietanen, M. (2022). The Nature and Role of Non-Rhetorical Arguments.
- Hietanen, M. & Rimm, S. (2022). Argumentation Literacy as a Civic Literacy in Secondary Education.
- Källström, L. (2022). A-uppsats eller kritisk essä - är det frågan?.
- Källström, L. (2022). Berättelsen om flickan i gul regnjacka. : Det nordiska som en konstituerande faktor i Greta Thunberg narrativ.
- Källström, L. (2022). I en värld av ting.
- Källström, L. (2022). Imagine Moskau : “Iron in clouds”: A zone of intensity.
- Källström, L. (2022). Pippi ur ramen : Från skiss till pärmbild.
- Källström, L. (2022). The Girl and the Tree s : Tree Activism in German Newspaper.
- Källström, L. (2022). Visuality and Civic Imagination : El Lissitzky and the Russian Avant-Garde.
- Källström, L. & Soldwisch, I. (2022). How Pippi came to the German Democratic Republic.
- Källström, L. & Soldwisch, I. (2022). The Book Pippi Longstocking in the GDR 1975 and 1988 : Possibilities and Limitations of Materiality.
- Santesson, S. (2022). Retoriken och det livslånga lärandet.
- Sigrell, A. (2022). Progymnasmata : An invitation to hear the other side?.
- Sigrell, A. (2022). Rhetorical exercises, for all subjects.
- Svedholm-Häkkinen, A. & Hietanen, M. (2022). Investigating our ability to distinguish the strength of different types of arguments.
- Bruhn, T., Gustafsson, N., Dutceac Segesten, A. & Topp, E. A. (2021). Political polarization as a media narrative: the Swedish case, 2011-2020.
- Eriksson, A. (2021). Artiklar på wikipedia : Låt studenterna skriva på riktigt. Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring : Proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2020, 81-98. Lunds universitet, Humanistiska och teologiska fakulteterna.
- Hietanen, M. (2021). Pedagogiska utmaningar och lösningar under pandemin. I Santesson, S. & Mårtensson, K. (Red.) Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring : Proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2020 (pp. 33-53). Lunds universitet, Humanistiska och teologiska fakulteterna.
- Hietanen, M. & Rimm, S. (2021). Argumentation Literacy as a Civic Literacy in Secondary Education.