Publikationer
Konferensbidrag (sida 2 av 4)
- Hietanen, M. & Svedholm-Häkkinen, A. (2021). Övergång till distansarbete under COVID-19-pandemin våren 2020 : Utmaningar, möjligheter och frustration bland Sveriges universitetslärare.
- Källström, L. (2021). Pippi out of the frame : Ekphrasis and the moment of entanglement.
- Sigrell, A. (2021). Retoriska övningar för demokrati.
- Bruhn, T. (2020). Experience and the learning public.
- Eriksson, A. (2020). Writing and teaching a contemporary progymnasmata textbook. I Chiron, P. & Sans, B. (Red.) Etudes de Littérature Ancienne, Les Progymnasmata en pratique, de l'Antiquité à nos jours : =practicing the Progymnasmata, from ancient times to present days (pp. 341-355), 27. Editions Rue d'Ulm.
- Källström, L. (2020). In My Flowering Garden : Nordic picture books in the era of student occupation 1968.
- Källström, L. (2020). Pippi as Bullfighter : Illustrations as Medialized Spectacles.
- Sigrell, A. (2020). Att tala är silver att tiga är guld : Om lyssnandet som central kompetens.
- Sigrell, A. (2020). Retoriska övningar för etik och demokrati.
- Sigrell, A. (2020). Rhetorica rediviva : rhetoric in the Swedish educational system.
- Bruhn, T. (2019). Shaping a pluralistic community : Ambiguous epideichtic rhetoric facilitating cooperation.
- Bruhn, T. (2019). Vad betyder ett K? : Konflikterna när Vänsterpartiet kommunisterna blev Vänsterpartiet 1990.
- Bruhn, T. & Doona, J. (2019). “No fun with a political public service” The SKOLKO controversy and public service satire.
- Doona, J. & Bruhn, T. (2019). “Do you realize what you have done @svtnyheter – public service?” The SKOLKO scandal as media mixing.
- Eriksson, A. (2018). Apocalyptic argumentation: Trump and ISIS.
- Sigrell, A. (2018). Retorik och skolans demokratiska uppdrag.
- Bruhn, T. (2017). Ett personabegrepp för den sammansatta publiken.
- Eriksson, A. (2017). Att vädja till sinnena.
- Eriksson, A. (2017). Inventing topoi in the progymnasmata: : Kefalaion as the organon of rhetoric.
- Eriksson, A. (2017). Teaching Rhetoric Through Rhetorical Exercises.
- Sigrell, A. (2017). “Visual rhetoric and didactics”.
- Sigrell, A. (2017). Etik i retorikundervisningen.
- Sigrell, A. (2017). Retorik och etik.
- Bruhn, T. (2016). Rooting for the Degenerate : The trickster ethos in John Safran’s Race Relations.
- Bergqvist, J., Mårtensson, K. & Santesson, S. (2015). Att införa skriftliga betygskriterier : en pedagogisk satsning vid Humanistiska och teologiska fakulteterna vid Lunds universitet.